18 Ağu 2010

Gerçekçi olalım!

,
Gerçekçi olalım!


Referandumda hayır’ın yanında BDP boykot yapacağını söyledi. Gerçi Apo’nun: “Duruma göre değerlendirin.” Demesine rağmen bu boykot durumu her zaman olduğu gibi PKK,BDP iktidar anlaşmasının olduğunun büyük bir kanıtıdır.

Bunları nereden mi çıkarıyorum?

Parçaları sizde birleştirince muhtemelen bana hak vereceksiniz…

BDP milletvekilleri ya toprak ağası ya da toprak ağalarıyla sıkı ilişkiler içinde olan kişiler. Unutmayınız ki bu ağlar, AKP’yi doğuda ve güneydoğu da iktidar yaptılar. Ancak bundan önce AKP tabi ki diğer hükümetlerin iktidara gelmesini engellemek için toprak ağalarıyla bazı anlaşmalar yaptılar. Eğer iktidar bu toprak ağalarına iktidara geldikten sonra haklar verecekse bu takdirde hükümet bundan sonra ki seçimlerde kendi istediği kadar kalabilecekti.

Nitekim öyle de oluyor…

“Kürdistan” için söz veren iktidar (ki bunu haberlerdeki sözlerden, yazılardan, yorumlardan açıkça anlayabilirsiniz. Yavaş yavaş bize kabullendirmeye çalışıyorlar bu durumu. Ki bana kalırsa başardıkları da aşikâr…)

Bir taraftan direk halkın tepkisini almamak için PKK ya laflar sayarken öbür taraftan pazarlık aşamasında olunuyor.

Bunların yanında birde PKK’nın Kürdistan’ı istediği herkes tarafından bilinen bir gerçek.

Tabi birde…

DTP’nin kapatılıp yerine daha sert bir parti olan BDP’nin gelmesi ile normal şartlarda beraber yaşayabiliriz diyenlerin yerine Kürdistan istiyoruz! Ayrı bir ülke istiyoruz! Diyenlerin gelmesinin sebeplerinden bir tanesi de bu!

Yani birde elimizde PKK hariç BDP’de mevcut “Kürdistan isteğinde…”

Şimdi…

Tüm bu bilgileri toplayınca ortaya şöyle bir tablo çıkıyor…

“BDP = PKK” ama “DTP eşit değildir PKK”ya bu yüzden iktidarın taşeron olduğu ABD, iktidarı temize çıkarmak amaçlı yapılan bu referandumda “hayır” diyebilecek bir potansiyeli “boykot” ile sözde hayır derken ya da göreceli olarak “ protesto” ederken “evet”e katkı sağlıyor.

Alttan da Kürtlere “bakın biz iktidarla anlaşamıyoruz” palavrasını inandırmak amaçlı referanduma gitmeyin mesajları BDP tarafından veriliyor.

Yani, BDP’den boykota şaşırmamak gerekiyor.

Birde konumuz referandum olunca biraz da sonuçların büyük ihtimalle ne çıkabileceği konusunda birkaç şey söylemek istiyorum.

Cemaatlerin bu konu hakkında çok büyük çoğunluğunun “evet” dediğini düşünüp diğer taraftan MHP ve CHP’nin bir taraf AKP’nin de tek başına başka bir taraf olmasına rağmen tüm cemaatlerin oyunu aldığını da eklediğimiz de (bunu yapılan açıklamalardan dolayı biliyorum) şöyle basit bir sonuç çıkıyor:

Normal şartlarda AKP tek başına en az %42’lik bir potansiyele sahipken BDP gibi en azından %10’luk bir potansiyelin boykot ile çoğunluk olan AKP’ye yardım etmiş oluyor.

Birde oy kullanmayan kesim ile en az %5’lik CHP ve MHP’li olduğu halde “evet” diyenleride kattığımızda sonuç en kötü ihtimal ile %55 evet %45 hayır çıkacaktır. Ancak bu durum en kötü ihtimalle…

Biraz daha gerçekçi olursak eğer “Evet” ile “Hayır” arasında daha büyük bir uçurumun çıkması muhtemeldir. Ancak bu yazımdan da anlaşılacağı üzeri ne kadar “Hayır”cı olsam da sandıktan “Evet” çıkacağı aşikar… Bunu engellemek için ise tek çıkar yol “BDP’yi ve ufak bir kısımda olsa evet diyen sol görüşü “hayır” demek için ikna etmek. Bu şekilde bile cemaat desteği olan bir partiye en fazla oy olarak “yaklaşılır” ancak “geçilemez.”



Not: “Ben kesinlikle bazı partiler “hayır diyor diye hayır demiyorum.” Ben paketi okudum ve ona göre “hayır” diyorum.

Referanduma sunulan bu pakette güzel şeylerin de olduğu aşikar ancak evet dediğimiz takdirde bu güzel şeyleri misli misli bastıracak kötü şeyler olacağından dolayı “Hayır” diyorum. “Belirtmek istedim.”

VOLKAN KAHYALAR

0 yorum to “Gerçekçi olalım!”

 

1 Fikir Ver ! Görüş, Yorum, Anlayış farkı... Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates